LA LLUNA
La lluna és un satèl·lit natural que dona voltes al voltant del nostre planeta terra. La lluna la veiem a la nit quan es fa fosc i de dia veiem el sol.
La superficie de la lluna té mars, muntanyes i cràters.
No té llum pròpia sinó que reflecteix la llum que rep del sol. No té atmòsfera ni aigua per això no hi ha vida.FASES DE LA LLUNA
La lluna no sempre es veu igual, de vegades és un cercle i de vegades una tallada de meló. A les diferents formes sé li anomenen fases de la lluna, i són les diferents il·luminacions que rep la lluna del sol en un mes. Mireu el video.
-Fitxes:
Relaciona les fases de la lluna
Pinta el mandala i segueix els punts de la lluna
Des de la Terra tenim varios instruments per observar a la lluna de prop. Aquests són:
CONTES
EL NEN QUE VA ROBAR LA LLUNA
EL PAIS DEL SOL I LA LLUNA
EL RATÓN QUE SE COMIÓ LA LUNA
LLENGUA
- Observem el seu traç
- repassem el traç
- llegeix les síl·labes, escriu i pinta els dibuixos
- Podem llegir les següents paraules:
casa, cuc, cul, cuina, cosa, col, cor, cap, capsa, pica, mico, cola, camió, camisa...
- Podem fer targes amb les síl·labes i que les hagin de buscar per confegir les paraules: ca- sa, cu-i-na, co-sa, cap-sa, pi-ca, mi-co, co-la, ca-mi-ó, ca-mi-sa. Després podem comptar quantes síl·labes tenen.
- podem fer rimes:
Algunes paraules tenen la mateixa terminació i el seu so pot tenir, al llegir-les juntes certa musicalitat com:
orella-estrella, maleta-bicicleta
Amb l'ajuda dels pares podeu buscar d'altres.
Us proposo treballar aquestes rimes: primer anomenar com es diu cada dibuix i després buscar la seva rima.
resposta: poma-goma, lila-pila, deu-peu, ull-full
resposta: llop-pop, maleta-galeta, vent-dent, mar-far
- Jocs virtuals:
Sopa de lletres
http://vangels.vedruna-angels.org/antiga/Clicsinf/P5/sopadelletres/sopadelletres.html
Un o Una
http://vangels.vedruna-angels.org/antiga/Clicsinf/P5/articleindeterminat/ariclesindeterminats.html
MATEMÀTIQUES
- fitxes:
- Activitats manipulatives:
El joc de les casetes
ESPERO QUE US HAGIN AGRADAT AQUESTES PROPOSTES!!
PETONEEEETS!!
casa, cuc, cul, cuina, cosa, col, cor, cap, capsa, pica, mico, cola, camió, camisa...
- Podem fer targes amb les síl·labes i que les hagin de buscar per confegir les paraules: ca- sa, cu-i-na, co-sa, cap-sa, pi-ca, mi-co, co-la, ca-mi-ó, ca-mi-sa. Després podem comptar quantes síl·labes tenen.
- podem fer rimes:
Algunes paraules tenen la mateixa terminació i el seu so pot tenir, al llegir-les juntes certa musicalitat com:
orella-estrella, maleta-bicicleta
Amb l'ajuda dels pares podeu buscar d'altres.
Us proposo treballar aquestes rimes: primer anomenar com es diu cada dibuix i després buscar la seva rima.
resposta: gos- ós, gota-bota, papa-mapa, gat-plat
resposta: poma-goma, lila-pila, deu-peu, ull-full
resposta: llop-pop, maleta-galeta, vent-dent, mar-far
- Jocs virtuals:
Sopa de lletres
http://vangels.vedruna-angels.org/antiga/Clicsinf/P5/sopadelletres/sopadelletres.html
Un o Una
http://vangels.vedruna-angels.org/antiga/Clicsinf/P5/articleindeterminat/ariclesindeterminats.html
MATEMÀTIQUES
- fitxes:
- Càlcul mental:
sumes en dos minuts
- resolució de problemes
El joc de les casetes
L'adult ha de posar un número a la caseta i els nens hauran de buscar quines fitxes del dòmino sumen el número posat.
El tres en ratlla
Us proposo fer una manualitat que després es convertirà en els joc del tres en ratlla. Aquest és un joc divertit en el que haureu de pensar un amica per poder guanyar al vostre company/ de joc. Heu de posar els vostres tres taps junts, tant horitzontal, vertical o en diagonal. Heu d'utilitzar taps de la llet o de sucs i pals de polo.
- Jocs virtuals
Cap a on?
Dau
MÚSICA
Cançons:
Estic contenta
Tinc ganes de fer música
Ja s'ha acabat la música
-Activitat molt divertida per treballar el ritme
- Joc virtual
Escolta i relaciona
PSICOMOTRICITAT
Comencem amb una mica de zumba
JOC:L'EQUILIBRISTA
En aquest REPTE hauràs de portar objectes d'un lloc a un altre a sobre del cap i hauràs de ficar-los a dins d'un recipient (galleda, caixa, etc...) Sense utilitzar les mans.
JOC:EL TREN COOPERATIU
Utilitzant només els peus.... Sereu capaços de transpotar tots els objectes sense que caiguin? Agafeu objectes fàcils d'agafar amb els peus (que siguin tovets). Cada vegada que dipositeu un objecte a la galleda heu de canviar de posicions.
PLÀSTICA
Em podeu passar foto de qualsevol d'aquestes activitats
- Com dibuixar una lluna
- Us proposo fer aquesta activitat per veure les fases de la lluna
El full de l'esquerra de color blau és la tapa, el cercle de sota s'ha de retallar per dins i es doblega cap a munt, decoreu amb estrelles la part de sobre. La lluna queda a la part de dins i es va tapan i destapant amb la cartulina negra. Com la cartulina la podem moure cap a l'esquerra i cap a la dreta podem veure les diferents fases de la lluna.
- Podem fer la lluna barregant aigua i farina i després amb una ampolla o un tap fer els cercles dels cràters.
- O també amb una safata plena de farina, podem fer els cràters utilitzant diferents mides de pilotes, caniques...
- Podem fer amb plastilina blanca la lluna i fer-li els cràters amb la part del darrera d'un llàpis.
-També podem fer aquesta activitat:
fem un dibuix en el paper transparent de cuina amb rotuladors permanents i amb l'ajud d'una llanterna es projectarà a la paret.
ESPERO QUE US HAGIN AGRADAT AQUESTES PROPOSTES!!
PETONEEEETS!!